שערורייה חדשה למדינת הטרור ישראל...חושפת מסוק צבאי ישראלי שפתח באש על משתתפי פסטיבל המוזיקה "נובה"

{title}
صوت الحق - בעיתון העברי "הארץ" נמסר כי מסוק צבאי ישראלי פתח באש על משתתפי פסטיבל המוזיקה "נובה" שנערך בסמוך לקיבוץ "רעים" וכי תנועת "חמאס" כיוונה באופן ספונטני לקונצרט.

בדיווח של העיתון העברי, שפורסם בשבת, נכתב כי מהערכות מערכת הביטחון שהוקמה עולה כי לתנועת "חמאס" ככל הנראה אין ידע מוקדם על פסטיבל המוזיקה "סופר נובה" ב-7 באוקטובר וכי היא כיוונה את הקונצרט באופן ספונטני. .

לפי העיתון, בכירי הביטחון הישראלים מעריכים כי חמאס גילה את פסטיבל נובה באמצעות מזל"טים או מצנחים, והפנו את לוחמיו למקום באמצעות מערכת תקשורת משלהם.

היא ציינה כי ההערכה הגוברת במערכת ביטחון הטרור הישראלית היא שללוחמי חמאס שפתחו בפיגוע ב-7 באוקטובר לא היה ידע מוקדם על פסטיבל המוזיקה "נובה" שנערך בסמוך ל"קיבוץ רעים" והחליטו למקד את הקונצרט באופן ספונטני.

מהעיתון נמסר כי ההערכה מתבססת על חקירות לוחמים וחקירות משטרתיות על האירוע.

לפי גורם ביטחוני, מהחקירה עולה גם כי מסוק קרב של צבא הטרור הישראלי הגיע למקום ופתח באש לעבר החמושים שם, וככל הנראה פצע חלק ממשתתפי הפסטיבל (הכוונה לישראלים).

העיתון דיווח, בציטוט מקורות במשטרה, כי 364 בני אדם נהרגו בפסטיבל, מבלי לזהות אותם.

גורמי ביטחון בכירים ציינו כי סרטון וידאו ממצלמות אחת של החמושים תיעד את קולו של אחד מהם מבקש מישראלי שנתפס הכוונה ל"קיבוץ רעים".

בכוחות הביטחון הסבירו כי אחת התוצאות המחזקות הערכה זו היא שראשוני הלוחמים של חמאס שהגיעו למקום הגיעו מכביש 232 ולא מכיוון הגבול.
גורם בכיר במשטרה שהשתתף באירוע אמר כי "על פי הערכותינו כ-4,400 בני אדם הצליחו להימלט, רובם הצליחו להימלט לאחר שההחלטה על פיזור האירוע התקבלה דקות לאחר מתקפת הטילים".

מניתוח המשטרה עולה כי רבים ממשתתפי הקונצרטים הצליחו להימלט מכיוון שהוחלט להפסיק את הפסטיבל חצי שעה לפני שנשמעו יריות בשטח הקונצרטים והחל פציעתם ומותם של המשתתפים.